پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2576
-
الف
+

هشت فیلم در فهرست اولیه هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار

فیلم‌های «ابد و یک روز»، «اژدها وارد می شود»، «ایستاده در غبار»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «دختر»،«فروشنده»، «لانتوری» و «ناهید» برای معرفی به اسکار مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرستی کوتاه شامل هشت فیلم مورد بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

این فیلم‌ها عبارتند از : «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده).

هیات معرفی فیلم ایرانی در سال جاری طبق سنوات گذشته با میزبانی بنیاد سینمایی فارابی و تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، سازماندهی شده است.

از اعضای این کمیته در سال جاری می‌توان به پوران درخشنده (کارگردان)، محمد بزرگ نیا (کارگردان)، محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، سعید عقیقی (فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی)، امیر حسین علم الهدی (دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه)، شهرام مکری (کارگردان)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، اکبر نبوی (تهیه کننده و منتقد سینمایی) و امیر اسفندیاری (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) اشاره کرد.

در این رابطه مدیر عامل خانه سینما ضمن اشاره به نتایج درخشان حضور سینمای ایران در این رویداد بزرگ جهانی، بر ضرورت دفاع از انتخاب این هیات برای حصول به مقاصد بزرگ ملی تاکید کرد و بررسی همه جانبه روند انتخاب و مقررات حاکم بر آن را برای تمهید راهکاری که بتواند فرصتی بیشتر در اختیار هیات مسئول قرار دهد، خواستار شد.

امیر اسفندیاری نیز که بر اساس رای اعضای کمیته در مقام سخنگو برگزیده شده است، گفت: هیات انتخاب پس از بازخوانی مقررات، با بررسی اولویت های فرهنگی و حرفه ای و همچنین عواملی که می تواند در معرفی نماینده شایسته به فرهنگستان نقشی شایان توجه را ایفاء کند، به مرور و بررسی ابتدایی ۸۲ عنوان فهرست دریافتی از سوی اداره کل سینمای حرفه ای معاونت ارزشیابی و نظارت پرداخت.

وی افزود: این فهرست، همه عناوینی که در فاصله زمانی مورد نظر اکران شده اند و حتی فیلم هایی که در نوبت اکران قرار دارند را شامل می شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر